acasa > informatii utile > termeni si conditii

TERMENI SI CONDITII

VKB Area Srl - importator si distribuitor - utilaje echipamente accesorii

TERMENI SI CONDITII

care se aplica in relatia cu SC VKB Area SRL, precum si in cazul utilizarii site-ului vkbarea.ro

versiunea 1.4 - ultima actualizare 15.04.2024

Termenii si conditiile prezentului document se aplica in relatia dintre SC VKB Area Srl si clientii sai (inclusiv cu cu utilizatorii site-ului vkbarea.ro), cu exceptia acelor acelor termeni si conditii pentru care sunt stabilite de comun acord termeni si conditii diferite.

SC VKB Area Srl persoană juridică de naționalitate română, cu sediul social în Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 74, Cluj-Napoca, judetul Cluj, telefon mobil 0745.646.419 si adresa de e-mail: vkb.area[at]gmail.com. (Atentie! Din motive de spam adresele folosite pe site-ul nostru sunt in format utilizator[at]domeniu. Pentru a trimite un email la adresele afisate inlocuiti [at] cu @).

SC VKB Area SRL are Cod Unic de Inregistrare RO 46493209 (societate platitoare de TVA) și este înregistrată la Registrul Comertului Cluj cu nr. J12/4338/2022.

 SC VKB Area Srl este denumit in continuare VKB Area.

VKB Area este detinatorul site-ului vkbarea.ro. Site-ul vkbarea.ro, este denumirea comerciala a SC VKB Area SRL.

Contactarea VKB Area, solicitarea unei oferte comerciale sau navigarea pe site-ul vkbarea.ro, urmată de o comandă, presupune citirea, înțelegerea și acceptarea Termenilor si conditiilor de mai jos de către orice Utilizator/Client.

VKB Area își rezervă dreptul de a modifica și actualiza în orice moment conținutul acestui site, inclusiv documentul Termeni si Conditii, fără niciun fel de notificare prealabila a Utilizatorilor/Clientilor. Divergentele sau neînțelegerile între VKB Area si client se vor soluționa aplicâdu-se prevederile din Termeni si conditii valabile la momentul efectuării comenzii de catre client.

Utilizator – orice persoana care viziteaza site-ul vkbarea.ro.

Client – persoana fizica/persoana juridica ce solicita o oferta / informatii sau efectueaza o comanda.

Site – domeniul vkbarea.ro si subdomeniile acestuia.

Produse si servicii – orice produs sau serviciu mentionat in comanda, care urmeaza a fi furnizat de catre vanzator clientului.

Cont – sectiunea de pe site, formata dintr-o adresa de e-mail si o parola, care permite clientului transmiterea comenzii si care contine informatii despre client si istoricul clientului in site (comenzi, facturi fiscale);

Vanzator – SC VKB Area SRL, avand urmatoarele date de identificare: Cod Unic de Inregistrare RO46493209, inregistrata la Registrul Comertului Cluj cu nr. J12/4338/2022, sediul in Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 74, Cluj-Napoca, judetul Cluj, denumit in continuare  VKB Area.

Curier / transportator – orice persoana de drept public sau privat care presteaza servicii de curierat rapid / transport.

Producător - fabricantul bunurilor, importatorul bunurilor în Uniunea Europeană sau orice persoană care se prezintă ca fiind fabricantul sau importatorul, aplicându-şi denumirea, marca sau alt semn distinctiv pe bunurile în cauză; 

Garant - vânzătorul sau producătorul bunurilor vândute consumatorilor

Garanţie comercială - orice angajament din partea garantului faţă de consumator, prevăzut în certificatul de garanţie sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului, în plus faţă de obligaţiile legale care îi revin vânzătorului referitoare la garanţia de conformitate, de a rambursa preţul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreţine bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificaţiilor sau oricărei alte cerinţe care nu este legată de conformitate;  

Oferta promotionala – actiunea de a expune in scop comercial un numar finit de produse si/sau servicii, la un pret/tarif preferential, avand un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitata de timp, stabilita de catre vanzator.

Comanda – un document pe suport scris sau in format electronic ce intervine ca forma de comunicare intre vanzator si client, prin care clientul transmite vanzatorului, prin intermediul site-ului sau prin alt format in scris sau pe suport electronic acceptat de vanzator, intentia sa de a achizitiona anumite produse si/sau servicii si sa faca plata acestora.

Contract – o comanda confirmata de catre vanzator, prin care vanzatorul este de acord sa vanda si sa livreze produsele si/sau serviciile, iar clientul este de acord sa achizitioneze, sa primeasca si sa faca plata acestor produse si/sau servicii. Este un contract la distanta incheiat intre vanzator si client, fara prezenta fizica simultana a vanzatorului si clientului.

Momentul încheierii contractului la distanţă - îl constituie momentul confirmării, pe un suport durabil, de către VKB Area a acceptării comenzii transmise de consumator. 

Suport durabil - orice instrument care permite consumatorului sau vânzătorului să stocheze informaţii care îi sunt adresate personal, într-un mod accesibil pentru referinţe ulterioare, pentru o perioadă adecvată la scopul informaţiilor şi care permite reproducerea neschimbată a informaţiilor stocate; 

Continut:
– toate informatiile de pe site, care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
– continutul oricarui e-mail trimis clientilor de catre vanzator, prin mijloace electronice si/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
– orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un angajat/colaborator al vanzatorului, clientului, conform informatiilor de contactare, specificate sau nu de catre acesta;
– informatii legate de produse si/sau servicii si/sau preturi practicate de catre un tert cu care vanzatorul are incheiate contracte de parteneriat/furnizare de produse, intr-o anumita perioada;
– date referitoare la vanzator sau alte date privilegiate ale acestuia, prezente in site.

Accesul pe site in vederea efectuarii unei comenzi ii este permis oricarui utilizator/client.
Pentru motive justificate, vkbarea.ro isi rezerva dreptul de a restrictiona accesul clientului in vederea efectuarii unei comenzi si/sau la unele din modalitatile de plata acceptate, in cazul in care considera ca, in baza conduitei sau a activitatii utilizatorului/clientului pe site, actiunile acestuia ar putea prejudicia in vreun fel vkbarea.ro. In oricare din aceste cazuri, utilizatorul/clientul se poate adresa Vanzatorului, pentru a fi informat cu privire la motivele care au determinat aplicarea masurii sus-mentionate.

Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte ca toate datele furnizate de el, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si reale la data plasarii comenzii. De asemenea, clientul consimte ca vanzatorul poate sa il contacteze, prin orice mijloc disponibil/agreat de vanzator, in orice situatie in care este necesara contactarea clientului.

Comunicarea cu vanzatorul se poate realiza prin interactiune directa cu acesta sau prin adresele mentionate la sectiunea Contact din site. Vanzatorul are libertatea de a gestiona informatiile primite fara a fi nevoit sa aduca justificari pentru aceasta.
In cazul unui volum de trafic neobisnuit de mare provenit din partea unei retele de internet, vkbarea.ro isi rezerva dreptul de a cere utilizatorilor/clientilor introducerea manuala a codurilor de validare de tip captcha, in vederea protejarii informatiilor in cadrul site-ului.

vkbarea.ro poate publica pe site informatii despre produse si/sau servicii sau promotii practicate de catre acesta sau de catre orice alt tert cu care vkbarea.ro are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada de timp si in limita stocului disponibil.
Toate informatiile folosite pentru descrierea produselor si/sau serviciilor disponibile pe site (imagini statice, dinamice, prezentari multimedia etc) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea vanzatorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.

Proprietatea asupra produsului va fi transferata la livrare, dupa efectuarea platii din partea clientului, in locatia indicata in comanda (intelegand prin livrare semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier, sau semnarea de primire pe factura fiscala in cazul livrarilor efectuate de personalul vanzatorului).

Dupa 14 zile de la achizitionarea unui produs sau serviciu, clientului i se poate solicita inscrierea unui review referitor la produsul sau serviciul achizitionat. Solicitarea va fi transmisa catre adresa de e-mail inscrisa de client. In acest fel, clientul contribuie la informarea altor posibili utilizatori/clienti de pe site si se implica activ in dezvoltarea de noi servicii si in detalierea cat mai completa a caracteristicilor produsului deja achizitionat.

Continutul, asa cum este definit in preambul, incluzand dar nelimitandu-se la: logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe site, elemente de grafica web, scripturi, software, drepturi de proiectare, drepturi de model, patente, marci inregistrate sunt integral si exclusiv proprietatea SC VKB Area SRL, acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile avute in acest sens.

Continutul VKB Area este aparat de Legea privind dreptul de autor si drepturile conexe si de legile privind proprietatea intelectuala si industriala. Folosirea, fara acordul SC VKB Area SRL a oricaror elemente enumerate anterior se pedepseste conform legislatiei in vigoare.
Utilizatorului/clientului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui continut in orice alt context decat cel original, intentionat si realizat de VKB Area, includerea oricarui continut in afara site-ului, indepartarea insemnelor care semnifica dreptul de autor al VKB Area asupra continutului, precum si participarea la transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afisarea continutului, decat cu acordul expres al VKB Area.

Orice Continut la care utilizatorul/clientul are si/sau obtine acces prin orice mijloc se afla sub incidenta prevederilor documentului Termeni si conditii, in cazul in care continutul nu este insotit de un acord de utilizare specific si valid incheiat intre VKB Area si acesta, si fara nicio garantie implicita sau expres formulata din partea VKB Area cu referire la acel Continut.

VKB Area poate oferi utilizatorului/clientului, printr-un acord, dreptul de a utiliza sub o forma descrisa, un anumit continut al site-ului, dintr-un anume moment. In cazul in care VKB Area confera utilizatorului/clientului dreptul de a utiliza sub forma descrisa intr-un acord de utilizare distinct un anumit continut, la care utilizatorul/clientul are sau obtine acces in urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor continuturi definite in acord, numai pe perioada existentei acestuia sau acestor continuturi pe site sau a perioadei definite in acord, conform conditiilor definite, in cazul in care acestea exista si nu reprezinta un angajament contractual din partea VKB Area pentru respectivul utilizator/client sau oricare alt tert care are/obtine acces la acest continut transferat, prin orice mijloc si care ar putea fi sau este prejudiciat in orice mod de pe urma acestui continut, in timpul sau dupa expirarea acordului de utilizare.

Nici un continut transmis catre utilizator/client, prin orice miloc de comunicare (electronic, telefonic etc) sau dobandit de acesta prin accesare, vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligatie contractuala din partea VKB Area si/sau al angajatului/presupusului angajat al VKB Area, care a mijlocit transferul de continut, in cazul in care acesta exista, fata de respectivul continut.

Este interzisa orice utilizare a continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin prezentul document Termeni si conditii sau de acordul de utilizare care il insoteste, in cazul in care acesta exista.
Utilizarea de VKB Area a oricarui nume de marca inregistrata nu constituie reclama pentru compania respectiva. VKB Area nu isi asuma responsabilitatea si nu poate fi invinuita pentru pagubele aparute prin folosirea continutului.

Vanzatorul nu poate fi responsabil pentru daunele de orice fel pe care clientul sau orice terta parte le poate suferi ca rezultat al indeplinirii de catre vanzator a oricarei dintre obligatiile sale conform comenzii si nici pentru daune rezultate din utilizarea produsului si/sau serviciilor dupa livrarea si in special pentru pierderea acestora.

Prin plasarea comenzii, utilizatorul/clientul accepta in mod expres si fara echivoc prevederile documentului Termeni si conditii  in ultima versiune actualizata care este comunicata sau publicata in cadrul site-ului, existenta la data utilizarii continutului si/sau la data plasarii comenzii. Termeni si conditii  pot fi modificati oricand de catre VKB Area, acestia fiind opozabili utilizatorului/clientului de la data comunicarii sau afisarii in site. Acceptarea documentului Termeni si conditii se confirma prin trimiterea comenzii sau prin confirmare comunicata in scris sau pe suport electronic.

VKB Area nu garanteaza ca site-ul, serverele pe care este gazduit sau e-mailurile trimise de la VKB Area sunt fara virusi sau alte componente informatice cu caracter potential daunator, ca nu contin erori, omisiuni, defectiuni, intarzieri sau intreruperi in operare sau transmitere, caderi de linie sau orice alti factori similari. Utilizatorul si clientul folosesc site-ul pe riscul propriu, VKB Area fiind lipsit de orice raspundere pentru eventualele daune, directe sau indirecte, cauzate de utilizarea sau accesarea / vizitarea site-ului sau ca urmare a utilizarii informatiilor din platformă.

VKB Area nu este raspunzatoare de erorile sau omisiunile care pot interveni in redactarea sau prezentarea materialelor de pe site.

VKB Area nu isi asuma responsabilitatea pentru descrierile produselor si serviciilor prezentate pe vkbarea.ro, acestea fiind puse la dispozitia firmei noastre de catre furnizori.

Informatiile incluse pe vkbarea.ro au caracter informativ si sunt puse la dispozitie cu buna credinta, din surse pe care vanzatorul le considera de incredere. In cazul in care vreunul dintre textele publicate sau orice alta informatie intra sub incidenta legii privind dreptul de autor si drepturile conexe, utilizatorul/clientul este rugat sa aduca acest fapt la cunostinta vanzatorului, la adresa vkb.area[at]gmail.com, pentru a putea fi luate masurile legale necesare. (Atentie! Din motive de spam adresele folosite pe site-ul nostru sunt in format utilizator[at]domeniu. Pentru a trimite un email la adresele afisate inlocuiti [at] cu @).

Parerile exprimate in cuprinsul materialelor care sunt publicate in sectiunile Blog si Recenzii sunt asumate in intregime de autorii respectivelor materiale si nu implica responsabilitea solidara a vkbarea.ro.

vkbarea.ro isi rezerva dreptul de a anula comenzile pentru produse si/sau servicii care sunt afisate pe site ca urmare a unor erori tehnice sau care, din cauza unor erori tehnice, prezinta preturi evident eronate/derizorii (preturi pe care le poate aprecia ca fiind eronate/derizorii orice utilizator sau client cu un nivel mediu de pregatire).

Linkurile catre alte site-uri sunt oferite numai in scopul unei accesibilitati sporite la informatii si imagini, iar vkbarea.ro nu isi asuma nici o responsabilitate sau raspundere pentru continutul acestor site-uri, pentru produsele si/sau serviciile promovate sau comercializate prin aceste site-uri.

Doua dintre principiile care stau la baza dezvoltarii constante a firmei VKB Area sunt corectitudinea si respectul. Astfel, preturile din oferta se vor regasi in Proforma / Factura. Indiferent de mediul de comunicare, ceea ce va spunem ramane valabil.
Dupa primirea comenzii, a Cererii de oferta, angajatul VKB Area va va instiinta asupra pretului de achizitie a produsului si/sau a tarifului pentru servicii, cu TVA.
Toate preturile aferente produselor comercializate si serviciilor prestate de catre VKB Area sunt exprimate in RON / EUR si contin T.V.A. in procent de 19%.  In cazul preturilor exprimate in EUR (euro) la emiterea documentelor de plata (de exemplu proforma sau factura) se va folosi cursul BNR valabil la data emiterii documentelor de plata.
Se pot aplica discounturi variabile in functie de numarul si tipul produselor / serviciilor achizitionate, istoricul clientului in relatia cu VKB Area, modalitatea de plata sau in functie de decizia individuala a VKB Area. 

Dupa stabilirea tipului si a numarului de produse dorite, a termenelor de livrare, la cererea clientului, acesta poate fi informat asupra firmei de curierat / transport care va asigura expeditia, precum si cu referire la tarifele estimative practicate pentru manipularea si transportul produselor.

Prin finalizarea comenzii (inclusiv prin confirmarea ofertei comerciale sau a proformei primite sau transmiterea bonului de comanda), clientul garanteaza ca toate datele furnizate sunt reale si corecte. In caz contrar, clientul ar putea suporta consecintele acestor erori (comanda intarziata, transmisa gresit etc).
VKB Area nu poate fi tras la raspundere pentru informatii introduse, comunicate sau prezentate eronat, din care pot decurge intarzieri de livrare. In acest context, toate taxele de transport efectuat in vederea reexpedierii comenzii revin in sarcina clientului.

Prin finalizarea / lansarea comenzii, clientul se declara de acord ca un reprezentant al VKB Area sa il contacteze prin orice mijloc disponibil convenit de catre cele două parti (e-mail/ telefon) pentru confirmarea personala a comenzii.
Acest e-mail trimis de un reprezentant al VKB Area reprezinta doar o confirmare de primire a solicitării de comandă din partea dvs. Contractul de achizitie de Produse si servicii se va considera încheiat atunci cand va trimitem un e-mail care va anunta ca produsele au fost expediate.

Pentru confortul si siguranta clientului, exista optiunea ca, timp de 30 de minute dupa plasarea unei comenzi, sa se poata renunta la comanda. Astfel, daca utilizatorul a plasat o comanda din greseala sau a revenit asupra deciziei, in intervalul mentionat, comanda se poate anula.

VKB Area poate refuza o comanda in urma unei notificari prealabile adresate clientului, fara a exista obligatii intre parti si fara ca o parte sa poata pretinde daune, pentru urmatoarele situatii:
– esuarea/invalidarea tranzactiei online;
– date incomplete sau incorecte ale clientului in formularul de pe site;
– activitatea clientului poate produce daune VKB Area si/sau partenerilor;
– livrari consecutiv esuate;
– alte motive obiective (spre ex., clientul nu garanteaza ca modul de plata este valid si ca nu este obtinut printr-o metoda frauduloasa sau exista suspiciuni cu privire la efectuarea sau modalitatea de plata).

Chiar daca a luat toate masurile pentru ca informatia prezentata sau comunicata sa fie exacta si corecta, VKB Area nu poate fi raspunzatoare de inexactitati care pot aparea in completarea de catre client a formularelor pentru finalizarea comenzii. Utilizatorii/clientii sunt responsabili de exactitatea, completitudinea si utilitatea informatiilor furnizate.

In anumite situatii si pentru motive justificate, VKB Area isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea produselor si/sau serviciilor din comanda. In aceste situatii, VKB Area va anunta clientul, la adresa de e-mail sau la numarul de telefon puse la dispozitia vanzatorului la efectuarea comenzii, despre modificarile cantitative survenite si se va conveni asupra returnarii partii corespunzatoare din suma achitata.

Contractul se considera finalizat intre client si VKB Area in momentul primirii de catre client, de la VKB Area, prin intermediul postei electronice sau SMS sau alt suport de comunicare (in scris sau in format electronic) ales de vanzator a notificarii de expediere a comenzii.
In cazul in care un produs si/sau serviciu comandat si achitat de catre client nu mai poate fi livrat de catre VKB Area, clientul va fi informat asupra acestui fapt si i se va returna in contul indicat contravaloarea produsului si/sau serviciului, in termen de maxim 14 zile de la data la care VKB Area a luat la cunostinta acest fapt.

Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in comanda sau in oferta comerciala / proforma comunicata clientului. Vanzatorul va emite catre client o proforma sau direct factura pentru produsele si/sau serviciile livrate, obligatia clientului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii lor, conform cu legislatia in vigoare. Plata se face cu OP (prin virament bancar) in termenul specificat de Vanzator. In cazul transmiterii unei proforme catre client, factura va fi emisa dupa incasarea sumei, in termen de cel mult 5 zile lucratoare. Alte metode de plata / incasare sunt acceptate de catre vanzator numai cu acordul expres si in scris al acestuia.

9.1. Garantia produselor:

Garantiile acordate in functie de tipul de produs comandat sau comercializat si tipul de client (persoana fizica sau persoana juridica) sunt urmatoarele:

Pentru produsele noi / neutilizate, comandate sau achizitionate de clienti persoane fizice, garantia acordata este de 2 ani de zile de la data livrarii bunurilor (data la care clientul a receptionat bunurile comandate) sau data la care a fost emisa factura finala. Se va lua in considerare ca data de incepere a garantiei prima data, dintre cele doua mentionate mai sus, care a avut loc prima.

Pentru produsele second hand / utilizate / de ocazie, comandate sau achizitionate de clienti persoane fizice, garantia acordata este de 1 an de zile de la data livrarii bunurilor (data la care clientul a receptionat bunurile comandate) sau data la care a fost emisa factura finala. Se va lua in considerare ca data de incepere a garantiei prima data, dintre cele doua mentionate mai sus, care a avut loc prima.

Pentru produsele noi / neutilizate, comandate sau achizitionate de clienti persoane juridice, garantia acordata este de 1 an de zile de la data livrarii bunurilor (data la care clientul a receptionat bunurile comandate) sau data la care a fost emisa factura finala. Se va lua in considerare ca data de incepere a garantiei prima data, dintre cele doua mentionate mai sus, care a avut loc prima.

Pentru produsele second hand / utilizate / de ocazie, comandate sau achizitionate de clienti persoane juridice, nu se acorda garantie.

Alte mentiuni legate de garantia produselor:

Garantia este valabila pe teritoriul Uniunii Europene.

Toate Produsele noi / neutilizate comercializate de catre VKB Area beneficiaza de conditii de garantie conform legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Produsele comercializate noi / neutilizate sunt in ambalaje originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte.

Pentru Produsele noi / neutilizate achizitionate se asigura garantie in conformitate cu Certificatul de garantie aferent fiecarui produs. Persoana juridica ce asigura garantia este cea mentionata pe Certificatul de garantie al produsului.

Pentru a beneficia de garantie, clientul are urmatoarele obligatii:

– Produsul sa fi fost cumparat de la VKB Area si folosit numai in scopul pentru care a fost conceput;
– Sa respecte instructiunile de folosire, sa utilizeze produsul conform instructiunilor impuse de producator si sa efectueze verificarile tehnice periodice (acolo unde este cazul) conform specificatiilor producatorului;
– Sa pastreze si sa prezinte vanzatorului certificatul de garantie si documentul fiscal sau a altor dovezi de cumparare a produsului;
– Sa pastreze ambalajul original si toate accesoriile care au venit in acesta si sa le livreze impreuna cu produsul in garantie.
Locul prezentarii, pentru a putea beneficia de garantie, este cel specificat pe Certificatul de garantie sau cel comunicat de catre vanzator. In afara cazului in care este specificat altfel, costul transportului si al inlocuirii produselor sau al componentelor acestora, supuse garantiei, este suportat de client.

Pentru unele categorii de produse veti avea in factura link-ul la care puteti downloada (descarca) certificatul de garantie.

Cauze de pierdere a garantiei:

SC VKB Area Srl nu ofera garantii clientilor:

9.2. Garantia serviciilor sau lucrarilor:

Pentru serviciile prestate vanzatorul acorda clientului o garantie de 3 luni calculata de la data finalizarii serviciilor / lucrarilor comandate. In acest sens, in termen de 15 zile lucratoare de la data prestarii serviciilor / finalizarii lucrarilor, vanzatorul va anunta in scris clientul cu privire la acest lucru, prin folosirea unui suport durabil ca mijloc de comunicatie. Garantia se acorda numai in conditiile in care clientul nu intreprinde actiuni si/sau nu au loc evenimente, independente de vointa vanzatorului, care prin natura lor care pot afecta calitatea serviciilor / lucrarilor prestate.

9.3. Alte mentiune legate de garantia produselor si serviciilor sau lucrarilor:

Drepturile si obligatiile clientului si a vanzatorului sunt cele prevazute in legislatia in domeniu.

Clientul si vanzatorul vor respecta termenele si conditiile stabilite in legislatia aflata in vigoare, la momentul incheierii contractului dintre acestia, referioare la garantie, inclusiv termenele referitoare la notificarea partilor implicate si la solutionarea reclamatiilor sau sesizarilor.

Garantia nu se extinde asupra eventualelor daune cauzate de folosirea produsului.

In cazul in care sesizarea sau reclamatia efectuata de client nu este acceptata de catre vanzator sau producator, toate costurile generate in acest caz vor fi suportate de catre client.

Vanzatorul își rezervă dreptul de a suspenda procedura de garanție în cazul în care clientul are restanțe față de vanzator la plăți pentru produsul achizitionat sau pentru serviciul / lucrarea prestata sau pentru alte produse achizitionate, servicii sau lucrari prestate.

Pentru produsele aflate in stoc, vanzatorul va livra produsele comandate de client in termen cel mult 30 de zile de la data incasarii contravalorii produselor. In cazul produselor care nu se afla in stocul vanzatorului, livrarea se va face in termenul si conform conditiilor de livrare comunicate catre client si acceptate de acesta.

La solicitarea VKB Area sau a curierului / transportatorului, clientul face dovada identitatii sale.
In cazul in care clientul se afla in imposibilitatea receptionarii comenzii in mod personal, comanda va fi lasata la adresa precizata doar unei persoane cu varsta mai mare de 18 ani si doar in cazul comunicarii catre curier / transportator a numarului comenzii.

Clientul trebuie sa asigure personalul necesar, mijloacele, echipamentele si conditiile necesare pentru accesul curierului / transportatorului la adresa de livrare stabilita, precum si pentru descacarea si receptia comenzii in cele mai bune conditii.

Nicio cerere de livrare a unei comenzi nu va putea fi onorata daca clientul nu indeplineste conditiile de mai sus.
Clientul va fi contactat telefonic de catre curier / transportator in prealabil pentru a obtine confirmarea prezentei acestuia la adresa mentionata, daca la lansarea comenzii solicita acest lucru.

Clientul se obliga sa fie prezent la adresa de livrare indicata, in intervalul orar mentionat in SMS-ul curierului sau in informarea primita de la vanzator. In caz contrar, acesta va putea suporta taxa de transport aferenta unei posibile noi livrari.
Livrarea se considera a fi indeplinita de catre VKB Area, la momentul predarii produselor comandate catre client, prin curier / transportator, la adresa indicata de catre client la momentul lansarii comenzii.

Clientul se obliga sa confirme receptia produselor livrate si/sau dupa caz sa semneze documentele de livrare sau de receptie (cum ar fi confirmarea de primire, proces verbal de predare-primire, bon de livrare, AWB / CMR, etc.) comunicate sau prezentate de catre vanzator sau de catre curier / transportator la livrarea produselor comandate.

In momentul receptiei, clientul va verifica produsele prezentate de curier / transportator, verificand daca produsele s-au deteriorat sau daca exista lipsuri, eventualele probleme fiind mentionate in mod olograf pe documentele de livare, pentru a putea fi luate in considerare. Prin semnarea documentelor de livrare, fara mentiuni, clientul recunoaste primirea in bune conditii si in totalitate a produselor comandate.

În cazul contractelor în care profesionistul livrează produsele către consumator, riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat consumatorului în momentul în care acesta sau o parte terţă desemnată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului în momentul livrării produselor către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de către consumator să transporte produsele.

Periodic, VKB Area poate oferi anumite produse si/sau servicii la preturi promotionale, intr-o anumita limita cantitativa si de timp.

Oferta poate include unul sau mai multe produse destinate vanzarii cu un anumit discount, afisat, dar si oferirea unui Produs CADOU, la achizitia unui anume produs sau a unui numar de produse de acelasi tip, intr-un anume interval de timp sau de catre un acelasi client.

Orice promotie la care se ofera Produs CADOU se limiteaza la 1 Produs CADOU oferit in perioada ofertei per persoana fizica sau juridica (identificat ca si client/utilizator/user), indiferent de numarul comenzilor inregistrate de catre o persoana fizica sau juridica in perioada in care respectiva oferta promotionala se desfasoara.

Preturile promotionale sunt aplicate comenzilor care respecta integral regulile afisate pe site / in oferta comunicata, in perioada de valabilitate clar mentionata si in limita stocului disponibil. VKB Area nu garanteaza disponibilitatea pe stoc a produselor pentru intreaga perioada de promotie si poate retrage promotia fara notificare prealabila.

In cazul in care un pret promotional a fost aplicat unui produs intr-o comanda care nu a putut fi onorata sau a fost anulata dintr-un motiv neimputabil clientului, acesta poate solicita VKB Area reaplicarea pretului promotional intr-o noua comanda, pentru acelasi tip de produs, intr-o perioada de maxim 30 de zile calendaristice de la anularea comenzii precedente.

VKB Area stabileste unilateral sau in colaborare cu anumiti furnizori ai sai diferitele fluctuatii de preturi si tarife ale produselor si/sau serviciilor oferite, aceste actualizari de preturi si/sau tarife fiind aduse la cunostinta clientilor in momentul finalizarii unei comenzi, din partea angajatilor VKB Area.

In cazul unei oferte promotionale organizata de VKB Area, acesta, in calitate de organizator, isi rezerva dreptul de a intrerupe o oferta promotionala oricand pe parcursul desfasurarii acesteia, cu informarea utilizatorilor/clientilor prin mijloace de comunicare corespunzatoare (afisare pe Site etc.).

De asemenea, organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica oricare din conditiile stabilite in regulamentul promotiei respective, in perioada desfasurarii acesteia, din motive intemeiate, dar nu inainte de a anunta utilizatorii/clientii despre aceste modificari.
In cazul in care exista situatii de frauda identificate, VKB Area isi rezerva dreptul de a suspenda conturile astfel create si de a retrage beneficiile aferente promotiilor sau ofertelor in curs, de a anula comenzile fara preaviz, instiintare, alte formalitati sau despagubiri.

De asemenea, daca o comanda la care s-a oferit Produs CADOU este respinsa sau returnata integral, clientul este obligat sa returneze si Produsul CADOU in starea lui originala, nedeteriorata si nedesigilata. Conditiile integrale de retur se pot gasi la punctul Politica de retur.

Conditii generale

In cazul produselor stocabile / vandute din stocul existent al vanzatorului, VKB Area ofera posibilitatea de retur pentru clientii care notifica intentia lor in termen de maxim 14 zile calendaristice de la primirea produselor, cu exceptia cazurilor in care nu i se poate imputa nicio culpa SC VKB Area SRL, iar produsul a fost livrat conform cu comanda.
Costurile de retur si orice alt cost generat de retur cad in sarcina clientului.

Produsele se pot returna prin orice firma de curierat / transport care asigura livrarea produselor care fac obiectul returului la depozitul vanzatorului. Adresa la care se trimit produsele returnate este cea mentionata la rubrica Contact de pe site-ul vanzatorului.
In caz de retragere din contract, clientul este obligat sa restituie produsele achizitionate in termen de maximum 14 zile de la data retragerii din contract. Dupa acest termen, vanzatorul nu va accepta returul.

In cazul produselor nestocabile sau aduse la comanda, precum si in cazul produselor adaptate / modificate sau executate conform cerintelor clientului, vanzatorul nu este obligat sa accepte returul produselor in cauza.

Modalitati si termene de returnare a Produselor

Clientul se obliga sa notifice VKB Area intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin e-mail, la vkb.area[at]gmail.com sau prin telefon la numarul +40745646419. In caz contrar, VKB Area poate refuza coletul. (Atentie! Din motive de spam adresele folosite pe site-ul nostru sunt in format utilizator[at]domeniu. Pentru a trimite un email la adresele afisate inlocuiti [at] cu @)
Informatiile necesare care trebuie furnizate de client catre VKB Area, inainte de a trimite produsele returnate:

– data expedierii coletului;
– motivul returnarii;
– numarul comenzii;
– suma de returnat;
– adresa de unde curierul / transportatorul urmeaza sa preia produsele returnate;
– datele contului bancar pentru achitarea contravalorii produselor returnate.

Returul se poate receptiona de catre VKB Area doar in zilele lucratoare, de Luni pana Vineri intre orele 9 si 17.

Conditii de returnare a produselor

In orice situatie de returnare a produselor, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost trimise clientului, in ambalajul original, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care le-au insotit (factura, certificat de garantie in original etc.). Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi conditie ca la primire: fara defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptand defectele deja semnalate de client in corespondenta cu VKB Area).

In conformitate cu legea in vigoare, VKB Area isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care au fost desigilate, a caror montare s-a incercat, murdare, zgariate, a produselor utilizate, etc. Produsele ce au fost livrate ca set trebuie returnate ca set.
Produsele se pot returna in termen de 14 zile calendaristice din momentul in care au fost livrate de curier / transportator.
Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si sunt returnate toate, doar unul din produse poate fi desigilat.

Pentru produsele returnate, pentru care VKB Area constata, in baza celor de mai sus, neindeplinirea conditiilor de retur, vanzatorul va notifica clientul in termen de 7 zile lucratoare cu privire la neaceptarea returului, a motivelor si va acorda clientului un termen de 7 zile lucratoare sa ridice produsele neacceptate la retur de catre vanzator. Vanzatorul nu va returna clientului valoarea produselor neacceptate la retur. Dupa expirarea acestor termene, vanzatorul va considera ca clientul a renuntat de buna voie si unilateral la dreptul de proprietate asupra produsului achizitionat si returnat. Produsele in cauza vor intra din nou in proprietatea vanzatorului VKB Area, care va dispune de acestea dupa bunul plac, fara nico constrangere sau obligatie ulterioara fata de client.

In cazuri exceptionale si doar cu acordul vanzatorului, care decide daca doreste sau nu sa dispuna de acesta optiune, pentru produsul care se returnează murdar sau cu urme de uzură sau utilizare, se percepe o taxă de minim 20% din valoarea produsului (dar nu mai puțin de 500 lei + TVA, după caz). Această regulă este valabilă și se aplică numai dacă produsul poate fi readus la starea inițială. 

Nu se accepta returul daca produsele indeplinesc cel putin una din conditiile de mai jos:

Retur DOA (Dead on arrival)

In eventualitatea in care produsul achizitionat este nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, cu conditia notificarii in scris a VKB Area, in termen de 48 de ore de la primirea produsului. Livrarea celui de-al doilea produs se va face dupa ce produsul livrat initial a fost returnat conform conditiilor de retur de mai sus, daca acesta reprezinta un articol de stoc. In caz contrar, acesta va fi comandat de la furnizorul / importatorul sau producatorul acestuia si va avea un nou termen de livrare ce va fi comunicat punctual clientului. Clientul va trebui sa accepte noul termen de livrare, in caz contrar se va proceda la anularea comenzii si returnarea sumelor achitate. Clientul nu poate cere despagubiri pentru aceasta situatie.

Termene de returnare a banilor

Pentru retururi integrale de comenzi si acceptate de catre VKB Area, clientul primeste banii aferenti produselor returnate in interval de 14 de zile calendaristice de la data la care VKB Area este informat de catre client cu privire la decizia acestuia de a returna produsele.

Returnarea banilor se va efectua numai dupa returnarea produsului si receptionarea acestuia de catre vanzator.
In cazul in care returul face obiectul unei solicitari de reparatie sau inlocuire conform certificatului de garantie, livrarea altei piese similare in mod gratuit sau returnarea contravalorii produsului se va face doar dupa solutionarea acesteia de catre furnizor, producator sau autoritate competenta de a diagnostica corect defectele produsului.

Dupa validarea returului, VKB Area poate face clientului o noua oferta de produs, cu caracteristici tehnice si functionale similare celui care a fost returnat, daca returul s-a datorat: nefunctionalitatii, unor vicii de fabricatie sau livrarii de catre VKB Area a unui produs diferit fata de cel comandat de catre client.

Dreptul de retragere

Dreptul de retragere se aplica doar in cazul clientilor persoane fizice sau grup de pe persoane fizice constituite in asociatii, aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

In conformitate cu Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/ 2014 privind drepturile consumatorilor (persoane fizice sau grup de pe persoane fizice constituite in asociatii) în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, clientul are urmatoarele drepturi si obligatii referitoare la retragerea din contractul incheiat la distanta:

Clientul are dreptul ca, inainte de expirarea perioadei de retragere, sa se retraga din contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G nr.34 /2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului (sau in cazul unei comenzi cu produse multiple, ziua ultimului produs livrat) sau data acceptarii presatarii serviciilor.

Toate costurile generate de returnarea produselor comandate (cum ar fi cel de transport) sau de anulare a prestarii de servicii, precum si a oricaror altor costuri suplimentare generate de aceasta procedura sau care au determinat o diminuare a valorii produselor returnate sau vor genera cheltuieli suplimentare sau pierderi pentru VKB Area, cad in sarcina clientului.

Exercitarea dreptului de retragere este comunicata in scris sau in format electronic pe un suport durabil (folosind formularul pus mai jos la dispozitie sau orice alta forma aleasa) de catre client catre VKB Area, in termenul legal comunicat mai sus. Toate informatiile, notificarile si comunicarile clientului se pot trimite la adresa de e-mail vkb.area[at]gmail.com (Atentie! Din motive de spam adresele folosite pe site-ul nostru sunt in format utilizator[at]domeniu. Pentru a trimite un email la adresele afisate inlocuiti [at] cu @).

Clientul se obliga sa returneze doar acele produse care sunt in aceeasi stare in care au fost livrate (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Clientul se obliga sa returneze produsele in cel mult 14 zile de la data la care a informat vanzatorul privind decizia de retragere din contract. Depasirea acestui termen duce la pierderea dreptului clientului de retragere din contract, urmand ca orice cost suplimentar generat de aceasta situatie sa cada in sarcina clientului.

VKB Area va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut.

Adresa la care se trimit produsele returnate este cea mentionata la rubrica Contact de pe site-ul vanzatorului.

Rambursarea sumei incasata de vanzator de la client se va efectua prin virament bancar. Clientul va furniza in acest sens toate datele necesare efectuarii viramentului, necomunicarea completa si in termen a acestor date duce la pierderea dreptului de retragere din contract a clientului. De comun acord se pot accepta si alte metode de rambursare.

VKB Area va rambursa clientului contravaloarea produsului in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii facute de catre client catre VKB Area in ceea ce priveste decizia de retragere din contract, doar daca clientul a indeplinit toate termenele si conditiile stipulate. Neindeplinirea acestor teremene si conditii duce la pierderea dreptului de retragere din contract de catre client, vanzatorul nemaiavand nici o obligatie sau raspundere.

Conform legii (art.16 din OUG nr. 34/ 2014), sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract urmatoarele:

- contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;

- furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

- furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;

- furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

- furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;

- contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;

- furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;

- furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;

- contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;

- prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidenţial, transport de mărfuri, închiriere de maşini, catering sau serviciile privind activităţile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;

- furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.

Formular de retragere - click pentru a deschide

Dreptul de retragere nu este acordat de catre vanzator clientilor persoane juridice.

Acolo unde nu este specificat altfel, termenele specificate sunt  termene exprimate în zile calendaristice.

Dacă un termen exprimat în zile se calculează din momentul în care intervine un eveniment sau se realizează un act, ziua în cursul căreia a avut loc acest eveniment sau se realizează acest act nu se ia în seamă la calculul termenului, cu excepţia cazului în care este prevăzut altfel.

În cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, VKB Area prelungeşte termenul în mod corespunzător.

Legislatia aplicabila stabileste masuri pentru protejarea mediului si a sanatatii populatiei pentru prevenirea sau reducerea efectelor negative ale generarii si gestionarii deseurilor de echipamente electrice si electronice. Acestea pot contine substante periculoase, ce au un impact negativ asupra mediului si sanatatii umane in cazul in care nu sunt colectate selectiv.

Luand in considerare prevederile O.U.G. nr. 5/ 2015 – privind deseurile de echipamente electrice si electronice, precum si ale O.U.G. nr. 195/ 2005 – referitoare la protectia mediului, clientul VKB Area va avea in vedere urmatoarele:
Pentru ca EEE pot contine substante periculoase cu potentiale efecte nocive asupra mediului si sanatatii umane in cazul negestionarii corecte, clientul are obligatia legala de a selecta si colecta separat deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) si de a nu le elimina impreuna cu deseurile municipale nesortate.

Colectarea DEEE se va putea realiza prin intermediul punctelor de colectare selective, puse la dispozitie de catre autoritatile administratiei publice locale, care au obligatia (potrivit art.5 alin.(1) din HG nr.448/ 2005) de a colecta separat DEEE de la gospodariile particulare si de a pune la dispozitia producatorilor spatiile necesare pentru infiintarea punctelor de colectare a DEEE.

Nici una dintre partile contractuale nu poate fi trasa la raspundere pentru neexecutarea (total/ partial) sau executarea cu intarziere a obligatiilor sale, daca acestea au fost cauzate de forta majora. Partile isi vor aduce la cunostiinta de indata cazul de forta majora si vor lua toate masurile necesare in vederea limitarii consecintelor evenimentului.
Daca in termen de 15 zile evenimentul de forta majora nu inceteaza, partile au dreptul de a denunta unilateral contractul, fara pretinderea de daune-interese.

Forta majora va fi probata conform legii.

Protecția și prelucrarea datelor cu caracter personal vor fi în conformitate cu Politica de confidențialitate, care poate fi consultată aici - click pentru a deschide.

Contractul va fi guvernat si interpretat in conformitate cu legea romana. Orice litigiu aparut intre VKB Area si clienti va fi rezolvat pe cale amiabila. In cazul in care acest lucru nu este posibil, prima cale de solutionare este medierea, in conditiile legii, iar daca aceasta esueaza, se apeleaza la instantele romanesti competente din Municipiul Cluj-Napoca.

Soluționarea Alternativă a Litigiilor (SAL) reprezintă un instrument oferit de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a facilita rezolvarea reciproc avantajoasă și eficientă a litigiilor între consumatori și comercianți și își desfășoară activitatea independent de activitățile de supraveghere și control al pieței. Click aici pentru a accesa SAL.

Solutionarea online a litigiilor (SOL) - Utilizatorul consumator care locuiește în Europa trebuie să fie conștient de faptul că Comisia Europeană a creat o platformă online care oferă un instrument alternativ de soluționare a litigiilor. Acest instrument poate fi utilizat de Utilizatorul consumator pentru a rezolva orice litigiu referitor la și / sau care derivă din contracte de vânzare de bunuri și furnizarea de servicii încheiate online. În consecință, utilizatorul consumator poate utiliza această platformă pentru soluționarea oricărui litigiu care rezultă din contractul încheiat online. Platforma este disponibilă la următoarea adresă: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Crearea de conturi sau identitati multiple, folosind adrese generate automat si care expira dupa o perioada predefinita, pentru a putea beneficia de promotii sau oferte, sau orice comportament fraudulos in masura sa afecteze bunul mers al ofertelor promotionale sau al politicii de vanzare online este interzisa si va fi considerata o tentativa de frauda. VKB Area își rezerva dreptul de a suspenda conturile astfel create si de a retrage beneficiile aferente promotiilor sau ofertelor in curs, de a anula contul fara preaviz, instiintare, alte formalitati sau despagubiri.
Orice tentativa de frauda sau orice frauda (cum ar fi, dar fara a se limita la: accesarea datelor clientilor VKB Area, alterarea continutului site-ului vkbarea.ro, incercarea de afectare a performantelor serverelor vkbarea.ro, deturnarea continutului livrarilor catre terti etc) vor fi pedepsite conform legii penale.

Legislatia care se aplica asupra prezentului document Termeni si Conditii este cea aflata in vigoare in momentul incheierii contractului dintre client si vanzator.

Prezentul document Termene si Conditii se completeaza cu prevederile legale aflate in vigoare.

Daca oricare dintre precizarile de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, acest fapt nu va afecta valabilitatea celorlalte aspecte mentionate.

acasa > informatii utile > termeni si conditii